סרטן שלפוחית השתן – חשוב מאוד לקרוא ולהבין!

אף אחד לא אוהב לדבר על מחלות, ובטח שלא על "המחלה". אוקיי, זה אולי נושא שחוקרים בנושא ושרופאים מומחים נהנים לדבר עליו ברמה המקצועית, אבל מעבר לכך, זה לא נושא השיחה המועדף על אף אחד. ועדיין, חשוב שנדבר על זה, חשוב שנבין את זה, וחשוב שנדע כיצד להימנע מזה וכיצד יש לטפל בזה במקרה הצורך. סרטן שלפוחית השתן הוא מחלה מסוכנת וקטלנית, והיא תוקפת יותר גברים מאשר נשים, כאשר גברים מעל גיל 60 נמצאים בסכנה גדולה יותר לפתח את המחלה.

ההיכרות המוקדמת עם גורמי הסיכון למחלה יכולה להציל את החיים שלכם ושל האהובים עליכם, שכן כמו בכל סרטן, ככל שהוא אובחן מוקדם יותר, כך הסיכוי לנצח את המחלה עולה. אנו ניגע בגורמי הסיכון, בסימנים המקדימים, ובעוד אינפורמציה שכל אדם, גבר ואשה כאחד, צריכים להכיר.

עובדות שכל אחד צריך לדעת:

נתחיל עם התסמינים של המחלה, כאשר סרטן בשלפוחית השתן יכול להגיע עם מספר תסמינים, כל אחד בנפרד או כולם גם יחד –

  • דם בשתן – הראשון והמוכר ביותר הוא המצאות של דם בשתן, גלוי או סמוי. במידה וזה גלוי, הרי שאתם ממש תראו שתן אדום. במרבית המקרים, בטח בתחילת התהליך הסרטני, אתם עלולים לדמם בצורה שלא ניתנת לזיהוי בעין בלתי מזוינת, אך בבדיקת מעבדה יתגלה כי בשתן שלכם יש דם, מה שיוביל את הרופא לשלוח אתכם להמשך בירור באמצעים נוספים.
  • דחיפות במתן שתן – במידה ואתם מגלים כי הדחיפות במתן השתן שלכם גבוהה, גם אז זה סימן מחשיד, כאשר הוא לכשעצמו כמובן אינו מספיק כדי לקבוע שום דבר, שכן תופעה זו יכולה להתרחש על רקע מספר רב של בעיות שאינן קשורות אך ורק למחלת הסרטן.
  • כאבים שונים בעת מתן שתן – כאבי גב או כאבים מקומיים, כל כאב שמתלווה באופן מובהק למתן השתן הוא כאב מחשיד, ויש לגשת לרופא ולספר לו על התופעה, כדי לקבל הפניה לבדיקות הרלוונטיות.

מה עוד חשוב לדעת?

מעבר לתסמיני המחלה, צריך לזכור שהסרטן הזה נוטה לשוב ולתקוף גם לאחר הטיפול. לכן הזיהוי המוקדם כה חשוב, וזאת כדי למנוע התפשטות וליצור זמן התאוששות ומודעות למצב אצל המטופל. כל מי שעבר סרטן שלפוחית השתן וניצח את המחלה יודע כי עליו או עליה להיבדק באופן סדיר כדי לזהות מבעוד מועד חזרה של המחלה.

זה נכון כי קבוצת הסיכון המובהקת הינה גברים מעל לגיל שישים, אך המציאות מראה כי סרטן זה יכול להיווצר גם אצל צעירים וצעירות, והוא תוקף גם נשים, אומנם בתדירות נמוכה יותר, אך בכל זאת. מעשנים חשופים עוד יותר למחלה, כמו גם אלו שחוו ריבוי זיהומים בדרכי השתן. עוד כדאי לדעת כי אורולוג מומחה מומלץ ידע לזהות את המחלה וללוות אתכם בתהליך הריפוי והשיקום בצורה אישית ומקצועית.

כתיבת תגובה