עורך דין לעבירות מין – כי צריך לפעול באומץ!

כל מה שקשור לעבירות מין הוא אתגר. זה לא נהיה יותר קל עם הזמן, לאף אחד. עורך דין לעבירות מין פוגש מקרים רבים, מורכבים יותר או פחות, קשים יותר או פחות, אך האספקט המאתגר ברמה הרגשית תמיד שם.

הגנה על נאשמים בעבירות מין זה דבר מאתגר לא רק משפטית. התחום הזה נחשב לטאבו, וההשפעה התרבותית על הסיטואציה מורכבת מאוד. בעוד שבחוק מוגדרות רמות חומרה לעבירות מין, בפועל רמת הרגישות האישית של הקורבן, כמו גם נסיבות האירוע, משפיעות באופן ישיר על חומרת התגובה והטראומה.

במילים אחרות, מעשה המוגדר בחוק כעבירת מין קלה עלול להיות טראומתי בצורה קשה מאוד לקורבן. מכאן שהמורכבות של תיקים של עבירות מין היא לא רק משפטית, והחשודים, אשמים או לא אשמים, פוגשים לעיתים קרובות מצבים בהם הם מואשמים במעשים שלא נעשו, בגרסאות מעוותות או לא מדויקות, ובתחושה כי כולם רואים בהם כאשמים עוד הרבה לפני שהמשפט הסתיים והוכרע.

אז איך נכון לבסס הגנה על חשודים ועל נאשמים בעבירות מין?

הדבר הראשון שיש לעשות, כעורכי דין, זה ללמוד את כל העובדות בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. יש לתחקר לעומק את הלקוח, כדי להביאו למצב שהטאבו, המחסומים הפנימיים, החששות והפחדים יצאו כולם לאור, כדי שתתקבל, בחדרי חדרים, התמונה המלאה והרחבה ביותר על האירוע. רק בצורה זו יכול עורך הדין המייצג לבנות את ההגנה בצורה הנבונה והחכמה ביותר עבור המואשם.

כל פרט שמוסתר ולא צף על פני השטח יכול להיות מספיק כדי שבזמן אמת, במהלך הדיונים המשפטיים, להפיל את המואשם לחזקת אשם, גם אם לא ביצע את העבירות המיוחסות לו. הסיבה היא לא כשל במערכת המשפט שלנו, אלא מורכבות המקרים הללו, והרגישות הרבה שהם מעוררים בנו, בבני האדם, בין אם נרצה ובין אם לא.

הסטיגמה סביב הנושא דובקת במהרה גם בחשודים ובמואשמים, עוד הרבה לפני שאלו נמצאו אשמים, אם בכלל. דבר זה עלול להשפיע על שיקול הדעת של כל הגורמים המעורבים בדבר, והוא אכן משפיע פעמים רבות, גם אם "רק" בתת-המודע. בפועל פרט זה משחק לטובת הצד התובע, בין אם יש דברים בגו או שאין.

השלכות מרחיקות לכת – לכל המעורבים בדבר

ישנה עדינות חדה הנדרשת מכל עורך דין לעבירות מין. חשוב להבין שאם אתם מואשמים בעבירת מין, לא יהיה זה נבון לפנות לכל עורך דין פלילי במרכז. יש צורך לפנות לעורך דין המתמחה בעבירות מין, עורך דין שמתעסק בתחום זה זמן רב, ויודע איך לגשת לנושא לא רק מולכם, אלא גם מול בתי המשפט והמערכת כולה.

חשוב לפנות לעורך הדין במהרה, כדי שהוא ילווה אתכם כבר מן הרגע הראשון. זה נכון לגבי כל האשמה פלילית, אך נכון שבעתיים ככל שמדובר בעבירות מין.

כתיבת תגובה